هلیاهلیا، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 7 روز سن داره

كودكي دختر نازم هليا

9 تا 11 ماهگی

1392/6/7 14:25
نویسنده : مامان خانومي
462 بازدید
اشتراک گذاری

یک سری از عادتهای هلیا بانو:

1- از 9 ماهگی دیگر شیرم برایت کافی نبود،توی بیداری هم که شیر خشک نمی خوردی مجبور بودم وقتی خوابت برد بعد از خوردن سینه 60 تا 90 سی سی هم توی هر وعده شیر خشک بخوری.شیر خشک نان می خوردی.

 

2-توی این ماه دیگه لب به پستونک نمیزدی و خودت ترک کردی. و هر وقت دهنت میذاشتم توف توف می کردی.مثل شیشه پستانک هم فقط در خواب می خوردی

 3- کلا توی روز کم می خوابیدی و تا حالت بیهوشی مقاومت می کردیKlik hier voor meer gratis plaatjesعادت داشتی اول خوابت روی دست چپ بخوابی.

خواب شبانه از ساعت 8:30 تا 7 صبح بود توی روز گاهی 1 الی 2 ساعت می خوابیدی بیشتر اوقات اصلا نمی خوابیدی یا کلا 1 ساعت می خوابیدی.

تو خواب شبت حسابی وول وول میزنی ولی خوابه شبت خوبه معمولا 1 یا 2 بار برای شیر خوردن بیدار میشی

 

ادامه مطلب....

4- غذا خوردن را که نگو .....Klik hier voor meer gratis plaatjes

اوایل تا 7 ماهگی خیلی خوب غذات را می خوردی بعد به مدت 1 ماه اعتصاب غذا کردی و لب به هیچ چیز جز میوه و ماست و نان نمیزدی کلی سوپ درست می کردم و میریختم دور. سیب زمینی سرخ کردم گاهی می خوردی

گفتم شاید غذات بی ادویه و نمک دوست نداری.این جوری شد که از 9 ماه و نیمگی کمی ادویه و نمک به غذات اضافه شد ولی باز غذا خوردنت خوب نشد بعد مدتی خودت به خودت کمی بهتر شدی .الانم که 11 ماه شده برای هر وعده غذایی 1 ساعت تا 1 ساعت و ربع باید وقت بذارم دهانت را خیلی کوچولو باز می کنی.تازه کلی هواستو باید با فیلم و قاشق پرت میکردم تا یه ذره می خوردی اینارو مینوسم تا در آینده بخونی و بدونی با صبر و حوصله زیاد بزرگت کردم و هم عشق بود و هم زحمت.

 

5- تو طول روز دختر صبور و آرامی بودی غر غرو و نق نقو اصلا نبودی با اسباب بازیهات بازی میکردی.بلد بودی خودت را سرگرم کنی.البته منم باهات بازی می کردم.عاشق فیلم baby enisteinبودی

یه بازی داشتی که خودت اختراع کرده بودی ازش فیلم هم داری هر چیزی دستت بود می انداختی و میرفتی دنبالش دوباره پرتاب می کردی دوباره میرفتی برش میداشتی.

 

 برنامه غذایی هلیا تا 11 ماهگی

صبحانه:

یک روز نان و چای +بیسکویت مادر و چای (نان و بیسکویت را میزدم توی چای)

روز بعد زرده تخم مرغ + نان و چای

میان وعده ها:

میوه(عاشق میوه بودی مخصوصا انگور)

ناهار و شام:

سوپ(گوشت ماهیچه- مرغ- غلات- حبوبات- برنج- سیب زمینی- هویج- جو- گندم- بادام رنده شده- جعفری -شوید) هر دفعه چند تا را میریختم.

دو مدل سوپ مختلف درست می کردم یک مدل را شام میخوردی یکیم ناهار.

 Klik hier voor meer gratis plaatjes

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

شقایق(مامان اَرشان کوچولو)
2 شهریور 92 19:12
قربون هلیا خانم بشم ک مثل ارشان کشته مامانشو. خدا ب دادت برسه الهه جون با این نینی کم خواب
الی مامان امیر محمد
16 شهریور 92 10:38
هلیا خانم نازنین. حسابی شیطون شدی. میبوسمت دخمل خوشگل.